urg
Doncs hola,
tinc una consulta,
la meva germana petita te 12 els va fer la stmana pasada i justament ahir em va comentar que es fa masturbacions a l'hora de anar a dormir , veu "porno" (diu que entra a una pagina de fotos amb una compte que es va fer y veu tetas,"xixs",lesbianas fentlo,gent que no es lesbiana fentlo, gent fense petons, tocaments entre lesbianes,culs) i em diu que es posa molt cachonda y diu que lo millor es veure la gent fentlo per les cares i els sons que fan.. i que cuan esta sola a casa ho fa amb el coixi y diu que te orgasmes fingits i orgasmes de veritat aixo que fa esta be?es adicta al sexe?
esq em te molt preocupada perq jo el 18 de febrer faig 13 anys i mai he fet aixo ni ho he pensat amb aixo
siusplau contesteume!!!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Doncs el primer que hem de tenir en compte és que la pornografia és legal a partir dels 18 anys, ja que es considera que algú ha de ser madur per poder entendre el que hi passa.
Moltes persones confonen la pornografia amb el sexe real, i les seves expectatives no s'ajusten al que passa de veritat... i això pot provocar molt malestar.
El que fa la teva germana no té res a veure amb una addiccció al sexe sempre i quan la seva vida funcioni amb normalitat (una addicció vol dir una pèrdua de control, i que t'acaba afectant a totes les àrees). Potser ha tingut una gran curiositat sexual degut als canvis psicològics i hormonals que es viuen a aquesta edat, però això no vol dir que li passi a tothom: si tu no hi has pensat mal, no cal que et preocupis! :) Cada persona viu la seva sexualitat com vol!
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat