dubtesss
Hola bona tarda,
tinc uns dubtes: tinc 13 anys i encara no me liat, ni me onat un pico amb ningu, passa algo?(no he tingut el moment)
I també volia saber :quan u fas per primera vegada surt sang i fa mal? i també q perquè passa això.
A i per ultim perque quan u fas(quan ja no ets verge)la noia crida, si ja sa petat l seda aquella no han de cridar no?
GRACIES!!!
IESP

Hola Sara!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Et vaig responent:
1. No passa res si no t'has liat amb ningú, cada persona va al seu ritme i no t'has de forçar per res!
2. Pot ser que surti sang (una mica) o gens, depen de la noia. Respecte al mal, aquest està més relacionat amb la musculatura de la vagina, que sol estar tensa degut als nervis del moment (és a dir, no fa mal perquè sigui la primera vegada). Per això sempre diem que és important fer les coses quan un realment vol i amb qui es desitja, per a estar el més còmodes possible! :)
3. El que es trenca és l'himen, però no fa mal: com he dit abans, el que pot provocar dolor és la musculatura. Si la noia està relaxada i tranquil.la, potser la sensació és forta, però no arriba a sentir mal ni ha de cridar pas (això és un mite!)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat