obssesió
Hola, mira no sabia si preguntar aqui o a la seccio de psicologia, pero bueno, ultimament e estat llegin sobre gent que menga quan te problemes o es sent sola, com per oblidar-ho tot, i crec que es una mica el que em passa a mi a vegades, es a dir no sempre, nomes a les temporades que tinc la moral mes baixa, voldria sabes si aixo pot ser que em passi i si es aixi que he de fer per controlar-ho! Moltes gràcies, un petó!
Sara Bujalance

Hola! Efectivament, l'alimentació està molt lligada a les nostres emocions i a com ens sentim, i a vegades hi ha persones que quan se senten malament (perquè se senten soles, o molt estressades, o tristes, etc) perden la gana o, pel contrari, apareix ansietat i mengen de manera més agitada. Quan passa això la persona, a més de sentir-se malament, encara se sent pitjor pel que li passa pel menjar, de manera que tot plegat pot acabar patint molt. La manera d'evitar que passi això és, per una banda, menjar de manera equilibrada, variada (com marca la piràmide alimentària), suficient (sense quedar-te amb gana), repartit en 5 àpats diaris (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda), i fer esport habitualment. Fent aquests hàbits saludable hi ha menys probabilitat de els problemes que tenim perjudiquin la nostra alimentació. I per una altra banda, i gairebé més important, és molt útil que parlis sobre com et sents, les teves emocions, preocupacions, etc. amb la familia i els amics. No et quedis els problemes o preocupacion a dins, parla-ho, treu el patiment a fora parlant-ho amb la gent que t'estima. El fet de parlar-ho i sentir-te escoltada per algú que és important per a tu t'ajudarà a desangoixar-te i a gestionar les emocions. Molts petons!!