teenagerpower
teenagerpower
Any: 1996
Comarca: Barcelonès
Data: 29/12/14 19:51
GELOSIA :O
Tinc 19 anys i soc una noia molt dolça i amable. Molt Fidel a les meves amigues, alegre i mona. El meu problema es que soc molt gelosa, i no entenc per que. Soc conscient de les meves qualitats bones i dolentes, pero no se per que em poso gelosa de algunes de les meves amigues de vegades, que puc fer?
InterPersonal
InterPersonal
Data: 09/01/2015 18:17
Hola!

Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!

Primer de tot m'agradaria felicitar-te per l'anàlisi que fas de tu mateixa. És molt bo conèixer els nostres punts febles, però també és molt sa reconèixer quines són les nostres fortaleses. Així que enhorabona i continua amb aquest autoconeixement!

Pel què fa a la gelosia, normalment apareix quan hi ha algun punt de desconfiança en la fidelitat de l'altra persona o quan nosaltres ens sentim insegurs en algun aspecte. No sé quin és el teu cas, però el primer de tot és reconèixer-ho. Un cop tinguis detectada la situació, pots provar d'escriure-la o detallar-la mentalment, t'ajudarà a prendre perspectiva. En aquest punt és on pots analitzar què t'ha fet sentir així i quins motius tens per sentir-ho. Pensa en què t'agradaria que hagués fet l'altra persona.

Un cop tinguis la situació ben explicada serà moment que ho resolguis a través de l'assertivitat. L'assertivitat consisteix en expressar què sentim i què volem sense ferir l'altra persona ni ser agressiu. Agafa l'amiga amb qui tinguis més confiança, explica-li com et sents i proposa-li alguna solució que et faci sentir millor. Veuràs que entre totes dues trobeu solucions!

Una abraçada!
www.consultajove.cat
Només els moderadors i l'usuari que ha fet la consulta poden publicar-hi respostes.