pes... :C
jo em sento gorda i crec que he d'aprimar.. cada matí em peso a veure si he aprimat i intento menjar millor menys porqueries i fer mes exercici però res... medeixo 1.76 i peso 61-62... jo em veig gorda bueno no amb sobrepes pero que hauria daprimar... no em sento be amb mi mateixa vaya..sempre que em miro al mirall veig defectes i defectes, m'odio bastant:( magradaria saber quin és el pes bo per la meva altura i per la meva edat (13)
a mes tinc una amiga que medeix igual que jo i pesa com 50kilos.. mencantaria estar com ella...
1/maneres per aprimar sobretot cames i panxa, pero tot el cos en general.
2/el mes pes es correcte? siusplau digueu la veritat perque se qe direu es correcte i tal pero exactament quan sa de pesar amb la meva altura?
3/es veritat que lo sa es pesar 10-15 quilos menys del qe medeixes?
Sara Bujalance

Hola! No et puc dir un pes concret com a pes ideal perquè el pes "ideal" com a tal no existeix perquè el pes és algo molt complexe que depèn de moltes coses a més de l'alçada i l'edat, també depèn de la genètica, l'estat de salut, l'estil de vida, etc. A més, mai es tracta d'un número concret, sinó que es tracta de tota una franja que va d'un pes mínim a un pes màxim recomanats, i sempre és orientatiu, per determinar si el pes està bé o no és necessari anar al metge i que faci una exploració completa. Tampoc és veritat que s'hagi de pesar 10-15 quilos menys del que es medeix. Això és una llegenda urbana. Com t'he comentat, el pes és algo molt relatiu que depèn de moltes coses i que varia de persona a persona. Dues persones poden mesurar i pesar el mateix i tenir cossos molt diferents, sent un més prim que l'altre, per exemple. De totes maneres, pel que dius, el teu pes està molt bé, així que no t'has de preocupar perquè no has d'aprimar res. Si aprimessis, de fet, posaries molt en risc la teva salut.
Per una altra banda, no hi ha cap manera d'aprimar o engreixar una part concreta del cos com, per exemple, les cames i la panxa. Si aprimem o engreixem ho fem de tot el cos en general. Així que el que sí podem fer és mirar de mantenir un bon pes en general, incloses cames i panxa, menjant de forma equilibrada i fent esport habiualment. Qualsevol esport que t'agradi t'anirà bé, i si vols treballar cames en concret fes bici o patina, i per la panxa fer exercicis amb un hula-hop.
I molt important, NO et comparis ni amb la teva amiga ni amb les altres noies en general. Cada persona és diferent i en aquí està la gràcia, en que cada un de nosaltres siguem únics i irrepetibles. A més, no val la pena fixar-se tant en el pes en sí perquè la bellesa va molt més enllà del pes, també, i sobretot, té a veure la cara, la forma del cos, el cabell, el somriure, l'actitut....Molts petons!!