atraccio
porto sortint amb el meu novio casi un any i mig i me l'estimo molt. em sento molt enamorada i no voldria per a res del mon perdre'l. el cas es que des de que ha començat aquest nou curs que passa una cosa estranya per a mi: el meu nou professor de historia m'atrau molt. o no se si es atraccio, pero quan el veig o quan em mira a classe sento un desig molt fort. primer em vaig espantar pensant que podria agradar-me, pero de seguida vaig veure que no. i la veritat es que la unica persona amb qui vui liar-me es amb el meu novio, no ho faria amb ningu mes, ni amb el meu professor, pero alhora sento una atraccio molt forta cap a ell. no m'imaginaria tenir una relacio amb ell, pero si que tindria un rollo esporadic (en el cas de que estigues soltera, es clar, mai enganyaria el meu novio), i es estrany perque a mes jo no estic gens d'acord amb el sexe sense amor o amb els rollos d'un dia. no se que fer perque quan sembla que ja mhe oblidat del tema, al cap duns dies torno a sentir aquesta atraccio. m'atrauen altres nois a part del meu novio, pero cap m'havia atret aixi fins ara (sense comptar el meu novio, que m'atrau moltissim mes). segurament es tracta d'una simple atracció fisica, pero es que tampoc ho entenc perque la veritat es que el meu professor no es precisament molt guapo ni te un cuerpazo, pero es molt mono i molt agradable. no se que fer perque tot i que se que no sento res per al meu professor i que estic enamorada del meu novio i només vull estar amb ell, aquesta atraccio tan estranya em fa sentir culpable... ajuda siusplau :/ graciees!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Primer de tot, res de sentir-te culpable, la culpa només permet el càstig, per tant, fora! No estàs fent res que et faci ser culpable de res en absolut.
Som persones i per tant tenim ulls, podem estar en parella i sentir atracció per altres persones, per com es mouen, per la seva intel·ligència, pel seu físic, per com s'expressen, per la seva mirada o per la seva veu. Que t'atreguin altres persones no significa que no estimis al teu novio, simplement significa que hi ha algun tipus d'atracció física cap a una altre persona.
A l'adolescència, a més a més, estem en un pic hormonal important i les ganes d’experimentar, provar, i descobrir són més fortes, això no significa que sempre sigui bo deixar-se endur, més si és amb un professor, ara bé aquest desig que et provoca el pots utilitzar per a generar-te fantasies amb un alt poder d'excitació.
Espero haver-te ajudat a tu i altres adolescents que es troben en la mateixa situació que tu.
Helena Angel @HelenaAL