Por a liar-se (?)
Bona tardaaa!
Volia fer una consulta, i es que resulta que últimament m'agrada un noi i m'agradaria llençar-m'hi però el primer i últim cop que em vaig liar amb algú va ser ja farà poc més de dos anys (ho sé, vergonyós). El fet es que ara em fa molta vergonya, perquè no sé com llençar-m'hi o insunuar-me, i només pensar que potser en aquell moment ho faig malament o no sé sabré fer em treu la idea del cap. Sé que si ho he fet un cop, puc tornar-ho a fer però he de confessar que el primer i últim cop que em vaig liar va ser perquè el noi se'm va llençar. Crec que em passa perquè sempre he sigut molt vergonyosa i més amb això, a pesar de que les meves millors amigues em diuen que no passa res però tinc alguna cosa o sensanció que m'ho impedeix i no per falta de ganes.
Com puc perdre la por? Que puc fer per insinuar-me? Com faig que és llencin sense dir que ho facin? Siusplau, necessito ajuda!
IESP

Hola Laauriins!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que aquesta sensació és molt habitual, ja que no és gens fàcil donar el primer pas! Pensa que ningú neix ensenyat, i liar-se és qüestió de pràctica i de confiança amb l'altre,
Quan tenim por, és el nostre cervell que ens està preparant per al que pugui venir, però no és cap cosa dolenta, sinó que fa que anem amb més calma. Per tant, no pots demanar no tenir por, ja que és una emoció ben natural! Intenta trobar les conseqüències postivies i les negatives de fer el pas, aviam quines pesen més! ;)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat