Regla, masturbació...
Hola! Primer de tot donar-vos les gracies pel treball que feu.
Tinc 3 consultes a fer:
1. Fa 2 anys que tinc el fluxe (no tinc la regla) i des de fa una setmana mes o menys, em fan mal els pits i els ovaris, com punxades, no puc dormir vocabaix i d'avegades amb només fer un gest amb el braç que em toqui una mica el pit ja em fa mal. Es normal? M'hauria de venir la regla per 1r cop?
2. Em masturbo des de fa un any o així, tinc 13 anys, es normal que em masturbi tant jove? Es normal que tingui aquesta necessitat?
3. Vull explicar-li a la meva millor amiga lo de que em masturbo, pro tinc por del que pensi... Que hauria de fer?
Moltes Gràcies!
IESP

Hola Alee!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Vaig responent:
1. Aquests símptomes que expliques podrien ser perquè t'ha de venir la regla aviat, sí! Només ho sabràs amb el temps :)
2. Sí, masturabr-se a aquesta edat és ben normal! De fet, moltes noies comencen inclús abans!
3. Si li vols explicar, el millor seria que aprofitis una conversa que estigueu tenint sobnre el tema, així tindrà més sentit, no creus? I respecte al que pensi, si ho veu malament és la seva opinió: la qüestió és que tu fas amb el teu cos el que vols :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat