Tinc 2 problemees, m'agradaria que em contestesiuuuu! =)
Hola, sóc la Laura!:)
Tinc dos petits problemes ara mateixx, no estic segura si tindria que preguntar per aqui o per psicologia, pero espero acertar.
Tinc 15 anys, i m'agraden les noies, ho començo a tenir bastant clar, tinc dues amigues que ja ho saben desde aquest estiu, pero la resta de les meves amigues no ho saben. El meu problema es que a la meva classe (faig 4t d'ESO) tothom hem fa la mateixa borma en plan "surt ja de l'armari!!" "vaa! qe sabem que no et van els noois" perque soc molt carinyosa amb les noies, no perque m'agradin, esque soc aixi. A mi em molesta mooolt, se que no ho fan amb mala fe i realment ho soc, pero es la meva vida privada i si demoment no vull sortir de l'armari no ho fare.
Podeu dir-me que fer perque deixin de fer aquestes brometes??
El segon problema es:
L'altre dia amb l'insti vem anar a veure mar i cel (maquisssim percert) i darrere teniem unes noies d'una escola d'uns 12 anys, i el cas esque les vaig sentir dir "aixo es un noi o una noia?" referint-se a mi, nomes perque portu els cabells curts i aquell dia portava dessuadora gran. El cas esque em va afectar bastant, per una part em dona igual el que pensi la gent de mi, soc una noia i m'encanta ser-lo, pero per l'altre estic com "si les meves amigues no em coneixessin, pensarien qe soc un nooi???"
Ajudeu-me siusplau:(
Petonetss maca i gràcies<3
IESP

Hola Laura!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
1. És normal que et molesti que et diguin "surt de l'armari" ja que això és un procés molt personal i íntim! Pensa que quan algú és homosexual se l'exigeix que "dóni explicacions" i que accepti la seva homosexualitat, explicant-ho a la gent. Però una persona heterosexual (que li agrada l'altre sexe), no ha de donar explicacions de res... És injust no trobes?
Podries respondre que, en cas que volguessis declarar la teva homosexualitat ho faràs quan TU CREGUIS, i que tu no et dediques a preguntar coses íntimes als altres... O estaran disposats ells a explicar a tothom el que els agrada fer al llit? Segur que no!!!
2. Bé, quan iniciem l'adolescència (sobre 11-12 anys) tendim a classificar molt, i els estereotips de gènere (és a dir, les etiquetes de com hauria de ser un noi o una noia) s'accentuen moltíssim. Si tu trenques amb aquestes etiquetes perquè ets diferent, et trobaràs amb gent que vol "classificar-te" en algun lloc: tranquil.la, el problema no és teu, és de les persones que encara han d'aprendre que tots som mooolt diferents en realitat ;)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat