m'agrada un amic del meu cosí
Hola adolescents!
Resulta que no sé que fer, m'agrada molt un amic del meu cosí pero l'amic de 17 anys, i jo 13, crec que jo també li agrado però ens portem 4 anys i no ho veig gaire clar... no em para de fer indirectes i jo em faig la tonta però no sé si vull començar una relació amb ell per por a que surti malament per la diferencia d'edat i que ell vulgui tindre relacions sexuals.
Les meves amigues em diuen que no surti amb ell perque em farà mal però una part dins meu em diu que ho hauria de provar...
Que faig?
Moltíssimes gracies adolescents sou els millors!
PD: perdó per les faltes d'ortografía.
IESP

Hola unadolescentmes,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori!
Pel que fa a la teva consulta, tres coses: la primera, intenta gaudir d'aquest moment de jugar amb indirectes, jugar no significa que hagueu de tenir una relació de parella, ni que hagueu de tenir relacions sexuals. Aquesta és la segona cosa, si finalment seguiu parlant i resulta que us agradeu i que voleu intentar formar una parella, això no significa que hagueu de tenir relacions sexuals perquè ell vulgui i tu no. Quan parlem de relacions sexuals sempre que un dels dos no vulgui tenir-ne, l'altre ho ha de respectar.
El tercer que m'agradaria dir-te és que sempre que intentes quelcom amb una altre persona, tenir una relació d'amistat, una relació de parella, el que sigui, tens dues sortides, que surti bé o que no surti bé, si surt bé genial! i si resulta que no surt bé, probablement et podrà servir per saber què no has de tornar a repetir o què no perdmetràs que passi en altres relacions.
Nosaltres no et podem dir què has de fer, però el que sí et direm és que facis el que facis mai et deixis pressionar, ni per les ganes de l'altre, ni per l'edat de l'altre, ni per res que et pugui dir la teva parella, per tenir relacions sexuals.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL