La meva primera vegada
Hola, tinc 16 anys i aquest estiu va ser la meva primera vegada. El problema va ser que no m'entrava. Per això em vaig ratllar i ara no vull tenir relacions sexuals per la por.
ÉS NORMAL? o només em passa a mi? De que pot ser?
IESP

Hola Gitana!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
El que expliques és força habitual, no només et va passar a tu!
El que potser va fer que no entrés el penis segurament va ser el fet d'estar nerviosao angoixada ja que la musculatura de l'entrada de la vagina es tensa quan estem així! (és com si anessis a fer-te un massatge a l'esquena tota nerviosa i tensa... oi que et faria mal enlloc de relaxar-te?)
Per no estar angoixada o tenir por, s'han de tenir en compte algunes coses.
- En primer lloc serà important la relació que tinguem amb l'altre persona, ja que si hi ha confiança i s'ha parlat de les pors de cada un, segurament tot serà una mica més fàcil.
- També dependrà de l'experiència previa sobre sexualitat, perquè no serà igual si primer s'han realitzat altres tipus de pràctiques o si ja es coneix el cos de l'altre (si ja s'han vis despullats, s'han tocat...).
-I un altre factor que compta molt és la maduresa personal i la manera de viure la sexualitat de la noia, ja que si ens coneixem nostaltres mateixes i estem segures del que volem fer, tot acaba sent més fàcil! :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat