Ni una vegada
Hola, bé el meu problema no és gaire greu però a mi em preocupa. Tinc 15 anys, l'any que ve faig 16 i encara no he tingut cap nòvio ni me liat. Totes les meves amigues n'han tingut o ja ho han fet i la majoria ja fa anys del primer o de la primera vegada... No sé què fer! Se m'han presentat un parell d'ocasions, és a dir de nois que m'han preguntat si volia algo amb ells però és que no m'agradaven. M'havia pillat molt d'un noi però jo a ell no l'interessava gens. No vull que la primera vegada que em lii sigui amb algú del qual no n'estic ni pillada ni molt menys enamorada. Pff... Tinc un lio mental, de debò!!! Què faig? Em lio amb la primera persona que m'ho demani? O m'espero a que realment em torni a pillar d'algú i que ell també de mi? És que no voldria complir els 16 sense haver-me liat almenys una vegada... Tinc una amiga que m'esta buscant nois amb els quals podria tenir algo però tampoc estic segura de si els agradaré. Crec que tinc desconfiança amb mi mateixa davant d'aquest tema. Ajuda, siusplau!!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori!
Si rellegeixes la teva consulta, la resposta te la dones tu mateixa, per a tu sembla que és important que la primera vegada que et liis amb algú, aquesta persona sigui important, per tant, fer-ho amb una persona qualsevol o amb el primer que t'ho demani, no et farà sentir tot lo a gust que hauria.
Posar-te una edat límit no t'ajudarà, tot el contrari, et pressionarà! Per tant fora dates de caducitat! Valora els moments i no el final, si vius en el futur no viuràs el present i potser que et perdis coses meravelloses!
Per acabar només dir-te que la falta de confiança és quelcom molt comú però per lluitar contra ella, el que hem de fer primer és estimar-nos a nosaltres mateixes, estima't a tu mateixa! Ningú ho farà millor que tu!
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada molt forta!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat