QUE FAIG!!??
Hola,
Tinc un amic molt especial per mi. Ens fem petons, ens agafem de les mans, ens toquem, fem tot el que fa una parella (menys relacions sexuals), pero no podem arribar a ser novios perquè els meus pares diuen que no tinc edad per tindre novio ni per fer-me petons. JO l'estimo moltissim, de debó, i hi ha fins i tot algun moment en el que vull compartir la meva vida amb ell, i ell se que també sent el mateix perquè m'ho ha dit moltes vegades, pero el problema són els meus pares, i tampoc m'agrada engañar-los. Que he de fer??
Moltes gràcies
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Estàs entre dos aigües, i la solució no és fàcil ja que una implicarà parlar amb els teus pares i l'altre amb aquest amic especial.
Pel que ens expliques a la pràctica ja sou una espècie de parella, tot i que encara no li heu posat nom, això fa que hi hagi ambigüitat i els teus pares pensin que no hi ha res. La primera opció pot ser explicar als teus pares el que sents per aquest noi i dir-lis que per a tu és molt important comptar amb ells, segons la seva resposta ja ho tindràs solucionat. Si la resposta és que "no volen o no els agrada", aleshores pots seguir els seus consells i deixar-ho amb aquest noi, seguiu sent amics però sense aquest joc de fer coses de parella. O seguir com fins ara, saps que no ho aproven però segueixes amb ell.
Com veus les opcions no són senzilles però si actuem com a persones adultes, les solucions també ho han de ser.
Una abraçada molt forta!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat