Sexe segur
Hola, abans de fer la consulta m'agradaria dir que el consultori és de gran utilitat i ajuda molt a resoldre dubtes.
Sempre s'aconsella l'us del preservatiu per possibles contagis d'infeccions. En el meu cas, tinc parella estable (a més cap dels dos ha tingut parella abans) i hem practicat sexe amb protecció, excepte a l'hora de fer sexe oral ja que no ens agrada llepar latex... Ella no fa molt va haver de fer-se una analítica i no li va sortir res. Ara bé, el meu dubte es que si et fan una analítica, surt si tens ETS encara que no sigui aixo el que busquen? Per altra banda aqui al consultori molts cops he llegit recomanacions de fer-se un test d'infeccions de transmissio sexual, el que vui saber es si aquest test consta unicament d'un analisi de sang, i si es pot fer al metge de capçalera. A més, en cas que tots dos no tinguem cap infecció, podriem mantenir relacions sense preservatiu amb total seguretat? (ella pren la pastilla a diari)
Gracies :)
Anissa Ouali

Hola A7-BCA!!
Moltes gràcies per la confiança i per la teva consulta!
Anem per parts: les analítiques poden ajudar a detectar infeccions de transmissió sexual però cal dir-li al metge que vols revisiar si pot haver-hi una infecció, ja que a les analítiques generals no ho especifiquen.
És important dir-li al metge ja que no totes les infeccions es detecten amb analítiques i el doctor/a valora si cal fer altres proves.
Si cap dels dos te una infeccions, i no hi ha relacions amb altres persones, no podem dir que hi hagi risc d'infeccions en el vostre cas. i si ella està prenent la pastilla correctament i amb revisions mèdiques veig que també esteu protegits d'un embaràs no desitjat.
Així que si teniu relacions sense protecció amb totes les revisions fetes, amb protecció per l'embaràs i sense que cap dels dos tingui altres relacions, no hi hauria cap risc.
Espero haver-te ajudat amb els dubtes! Un petonas!
Anissa Ouali, @AniOuali