por...
Hola,
avere t'explico, tinc nóvio i se que és la persona indicada per fer-ho, em sento preparada i tinc ganes,però es que hi ha una cosa que em tira enrera, tinc molta por al mal que em pot fer, perqué sento a les amigues que diuen que fa molt mal i que la gent sagne i tot!
La meva pregunta és: fa molt mal? I hi ha alguna manera de "preparar-se" per a que no faci tant mal?
Gràcies.
IESP

Hola mikelera!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Com expliquem molt al consultori, el mal està relacionat amb la musculatura: si una noia està tensa i nerviosa, segurament el seu cos estarà tens. Si l'entrada de la vagina no està relaxada, la penteració podria fer mal.
Per això sempre diem que:
- Cal sentir-se preparat i ben informat.
- S'ha de jugar molt i no tenir la penetració com a únic objectiu de la relació: l'important és gaudir.
- També cal estar ben excitada abans de la penteració, així segurament hi haurà lubricació i la musculatura estarà més relaxada.
- No pressionar-se: si un dia no surt bé, es pot p`rovar un altre! :)
- Parlar d'aquestes pors amb l'altre persona, per a que ens pugui entendre en tot moment (i al revés també, clar!)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat