No m'agraden els meus pits...
Hola tinc 15 anys i tinc un problema amb els meus pits: Quan era petita hem van creixer els pits més rapid que a la rezta de la classe i a mi hem feia vergonya portar sostenidors. Ara no m'hi trobo gens bé pq tin el que serien "tetes mitjó"; i es que ho semblen, són allargades i tenen el mugró molt ample.
Això es normal? Pot arrivar a ser un problema?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. En primer lloc i responent la teva consulta: ets normal i si per a tu no és problema no té per què arribar a ser-ho!
Els pits femenins són una part del cos molt admirada, tan per homes com per dones, per la moda, per l'art, per l'escultura,..., i això, per una part pot ser molt positiu, però per una altre banda també pot ser negatiu ja que al ser tan admirats s'han intentat dissenyar i redissenyar els pits "perfectes", i aleshores totes les noies en algun moment de la seva vida pensen "aiii si jo tingués els pits més grans..." o "com m'agradaria tenir-los més petits!"
Que els pits tinguin aquesta forma de mitjó és normal si tens pits grans, ja que quanta més quantitat de pit, més pes, i per tant, més afectarà la gravetat. No té tan a veure amb el fet de no haver-te posat sostens just quan t'estaven creixent, sinó que probablement tindrà més a veure amb la teva constitució física.
Preguntes si pot arribar a ser un problema, t'expliquem: cada noia/dona té els pits diferents i uns mugrons diferents (més rosats, més morenos, més grans, més petits,...), igual que totes tenim el nas diferent. Significa que les persones que tenen el nas més gran respiren millor que les que el tenen més petit? No, oi? Doncs igual passarà amb els pits! No han d’arribar a ser un problema. Et poden generar malestar si no acceptes el teu cos tal i com és.
T'animem a acceptar-te i gaudir del teu cos tal i com és!
Una abraçada!
Helena Angel @HelenaAL
HelenaALpsico