ajudaa!
Tinc un dubte..
Si quan fas l'amor no set corre a dintre teu,sense protecció,hi ha risc d'embaràs?
I si ho fas just uns pocs dies de la regla,també hi ha risc?
IESP

Hola Cuki99!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que a partir que a una noia li ve la regla per primer cop ja pot quedar-se embarassada cada vegada que tingui relacions sexuals sense protecció. Hi ha dies que serà més o menys probable per quedar-se embarassada, és clar, però sempre hi ha possiblitats.
A més, quan els nois tenen una erecció, estan excitats i penetren, abans d'ejacular el semen poden expulsar un líquid anomenat "pre-seminal", que s'encarrega de netejar el conducte per on passarà l'esperma, ja que anteriorment hi ha passat orina. Aquest líquid ja conté espermatozoides capaços d'arribar a un òvul i fer que la noia es quedi embarassada.
Per aquests motius és tant important fer servir el preservatiu sempre i estalviar-se aquestes preocupacions :)
Espero haver-te resolt els dubtes! Una abraçada.
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat