PUC TENIR UNA ETS? AYUDA
El dijous día 6 total la clase vam anar d'excursió a la platja a jugar a Voley, vam alquilar unes taquilles a "l'espai de mar" tambe amb vestuarios. El día anterior jo vaig estar malalta, tenia febre y una mica d'angines, en tenia ja que la meva germana petita y el meu pare van estar malalts faría una setamana i jo ja portaba días pachucha. Pero al día seguent estava be i vaig anar. Ho vam pasar molt be, pero a l'hora d'anar-nos al vestuari vaig anar totalment descalça, desde la platja fins als vestuaris que estaven en dins del reciente i dins del vestuarios tambe. Ja se que esta malament pero no vaig pensar en aixo. Aquella mateixa nit en van començar a picar molt els peus, y aixi fins el dissabte que en van comenzar a apareixer con unes ampolles/verrugues entre els dits, tambe tenia dolor a la punta dels dits i las talons picor i al cap del día van comenzar a apareixer mes. Obviamente els meus pares ho sabien i van pensar que serien fongs ja que els hi vaig explicar que vaig anar descalça, ademes vaig buscar internet i tenia el mateixos simptomes i aixo... El problema be quant avui vaig al metge a que m'ho mirin, vaig anar d'urgencies i no estaba la meva doctora así que em va atendre la d'urgencies y en va dir que si que eren fongs i en va mandar a una altre doctora a que en recetes una pomada o alguna cosa. En arribar a aquesta m'ho va mirar i en va preguntar si tenia febre i la meva mare li va explicar que el día anterior vaig tenir febre, llavor la metgessa va dir si podia sortir la meva mare i llavors em va preguntar si había mantingut relacións sexuals. S'em va parar el cor de sobte i vaig tardar uns segons en responder dient que si (desde fa 2 mesos) después em va preguntar si amb una persona sola i vaig dir que si; después si sempre amb protección a la que tambe vaig dir que si i finalmente em va preguntar si la meva parella tenía cap malaltia i si estaba sana, tambe vaig dir que si. Tenia ganes de plorar estaba temblant no sabía que pasaba. Li vaig aclarar que la febre i l'estar malalta venien de que la meva germana i el pare tambe habien estat malalts fa unes setmanes i que jo ja portaba uns dies "cultivandolo". Va fer pasar a la meva mare i li va dir que semblaven fong pero que no estaba del total segura, em va recetar una pomada i en va dir que me la poses durant 3 setmanes pero la nit i que si veía que no millorava havia de tornar i que es podrían considerar unes altres coses. Estic molt, molt,asustada. No crec que sigue cap enfermetatbdde transmisión sexual ja que tampoco he tingut cap sintoma a les meves parts ni res i sabent que vaig anar descalça donç crec que es lógic... Pero aixo que m'ha dit la doctora relament m'ha tocar i solamente sortir vaig anar amb el meu novio i no vaig poder evitar posarme a plorar, ell em va tranquilizar. Potser a pensat aixo la doctora pero la febre d''aquell dia i les angines que encara tinc, pero no se, estic nerviosisima i intranquila. Creus que podría teñir alguna ETS per els simptomes que t'he dit? No tinc ninguna altred. AUUDA SIUSPLAU
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. No t'amoïnis, segueix els passos que t'indica la doctora. Alguns doctors i doctores poden dir les coses de certa manera fent que les persones li donin més voltes del normal al fet. A més els adolesncents i els joves generem alarmes als professionals de la salut. Si utilitzes preservatiu SEMPRE que tens relacions sexuals amb la teva parella, el risc de contagi és baixíssim!
De totes formes, estigues atenta als teus símptomes i fes cas a la doctora, ella és la persona especialista i serà la professional que en el cas de necessitar-ho et donarà el tractament que necessitis.
Per tant, calma!
Una abraçada i gràcies per confiar en nosaltres!
Helena Angel @HelenaAL
www.consultajove.cat