Inseguretat
Hola, bona tarda! La meva consulta és la següent.
Fa unes dues setmanes ho vaig fer amb un noi i, clar. Hi ha una cosa que no entenc... Ho vam fer sense protecció, és a dir, sense condó, en aquest cas. Després d'haver-ho fet jo em sentia insegura, al cap d'una hora vaig trucar a una amiga meva i li vaig comentar per damunt, que ho vaig fer sense protecció i si deuria o no anar a la farmàcia (pastilla de l'endemà) i ella em va preguntar que si ho havia fet dins. A la meva resposta és que sí, vam acabar dins, però per això també caaal que ell es corri dins per poder prendre la pastilla?
O sigui, si ho fem sense i no es corr dins no cal prendre-la?(pastilla)
Per prendre-la (pastilla) té que 'corrers' DINS?
Moltíssimes gràcies per la vostra atenció.
IESP

Hola Sebastiana!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Respecte a la teva pregunta, has de saber que el risc d'embaràs hi és encara que no s'hagi "corregut", és a dir, que no hagi ejaculat el semen. Molts nois, abans d'ejacular, expulsen un líquid anomenat líquid preseminal, que actua netejant el conducte per on passarà el semen i que ja conté espermatozoides. És per aquest motiu que, si no es fa servir preservatiu i el noi ejacula fora, també hi ha risc d'embaràs.
I per això, sempre diem que és tant important protegir-se, ja que també hem de mirar per les infeccions de transmissió sexual. A més, quin sentit té mantenir relacions sexuals si després hem d'estar preocupats constantment?
Recordeu, el proper cop, fer servir el preservatiu per gaudir del tot! :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat