La meva novia creu estar embarassada
Hola, tinc un petit problema i es que la meva novia te una por excessiva a quedarse embarassada i no se que fer.
Fa uns dies ho vam fer per primer cop, portava preservatiu i vaig anar amb molt de compte. No vam arribar al orgasme perque li feia mal i vaig preferir parar. Ara te moltissima por d'estar embarassada, encara que es impossible, no vam fer res mes amb riscos de que pugui passar. Ja hem fet alguna cosa abans sense penetració i fins i tot així es pensaba que ho estava, i no se que puc fer per treureli la por, perque en te tanta que fins i tot se li retrassa la regla i encara la fa preocupar mes, i m'agradaria saber que puc fer perque estigui tranquila i no es preocupi per una cosa que no pot passar. Que podria fer per tranquilitzarla?
Repeteixo que estic 100% segur de que no pot estar-ho de cap manera, pero no se com fer que deixi de tenir por...
IESP

Hola Joan!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que aquesta por tan excessiva és fruit de l'ansietat... Quan la sentim, el nostre cervell és posa en mode "màxima alerta" i comencem a pensar en el pitjor que podria passar... És a dir: aquests pensaments i aquesta sensació de por no poden marxar de cop.
Llavors, el que cal mirar és què li genera aquesta ansietat exactament, ja que amb temes de sexualitat cal anar amb compte. Podria ser que ella no estigués preparada realment per tenir relacions sexuals? O que potser cregui que això que fa està malament? (per creences, pel que li ha dit la familia, etc) Estaria bé que ho poguessiu parlar, i que no se senti pressionada a fer res.
La por a l'embaràs la tenim totes les dones, està clar, però aquesta por ha de ser racional: quan no hi ha possibilitats, no cal estar amoinat! Si feu servir el preservatiu i tu no ejacules mai prop de l'entrada de la vagina ni dins, no hi ha perill.
A mesura que aneu tenint experiències, i ella agafi més seguretat i tingui una major sensació de control, segur que comença a preocupar-se menys :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat