És normal?
Tinc un problema una mica estrany. Quan em ve la regla em dura uns 10 dies, i estic preocupada per si em dura massa. Hi ha nenes de la meva classe que només els hi dura uns 2 o 3 dies. Vaig dir-li al meu pediatre però no ho vaig acabar d'entendre, és normal que em duri tant?
Gràcies! :)
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP.
La duració de la menstruació, és a dir, de la regla, varia molt entre totes les noies i dones, tal i com dius, tens amigues a qui els dura 2 o 3 dies i segurament en tindràs d'altres que potser els dura 5 dies.
Considerem que entre 2 i 7 dies de regla és lo estàndard, lo normal. Ara bé, és normal que et duri 10 dies? El que t'aconsellem és que vagis al teu ginecòleg i avalúi el teu cas en concret ja que dependrà de la mida del teu endometri (que és el que expulsem amb la regla), de la quantitat de sagnat que expulsis (els 10 dies perds molta quantitat de sang o poca?),...
Segons totes aquestes característiques el ginecòleg et podrà dir si en el teu cas és normal que et duri 10 dies o no. Si et diu que és normal, paciència! i si et diu que no és normal et podrà dir el tractament a seguir. Sobretot si no entens el que et diu el ginecòleg, pregunta tots els dubtes que tinguis!
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL
HelenaALpsico