Pes ideal
Hola!
Tinc 16 anys i faig 1'60-1'65 aprox d'alçada. Quin seria el pes ideal? Que puc fer per aprimar sense passar gana si ja faig esport?
Sara Bujalance

Hola Cassie! És difícil contestar a aquesta pregunta perquè el pes ideal depèn de moltes més coses a part de l'alçada i l'edat. És important tenir en compte també l'estil de vida que fa la persona, l'esport que fa, el seu estat de salut, etc. A més, el pes ideal mai és un número concret, sinó que va d'un pes mínim a un pes màxim recomanats, de manera que el pes ideal és tota una franja de pes en la que, entre el pes mínim i el pes màxim, pot haver fins a 15 quilos de diferència. El millor que pots fer per mantenir un pes correcte és menjar de tot, de forma equilibrada i suficient (no passis mai gana! passar gana, a la llarga, enlenteix el metabolisme, de manera que s'engreixa més fàcilment), i fes esport, com a mínim, 3 cops al dia. Fent tot això no t'has d'amoïnar perquè el teu cos estarà, de forma natural, en el seu pes ideal. Un petó molt gran!!