Primer vegada
ANÒNIM PER FAVOR
Porte ixint amb un xic des de fa quasi 6 mesos. Els dos som verges i per tant no sabem molt bé el que fer. Ja ens em ficat calents varies voltes, però sempre en roba.
Trobe que abans de fer-ho, és a dir de que me la clave, podrie'm tocar-nos una mica, no sé. *Què és millor?
El que més em preocupa és si la primera vegada em farà mal. Si comença a fer-me mal he de dir-li *que pare? *que vaja més lent? *que prove altra vegada? *Que li dic?
Un altra cosa és si *he de depilar-me la figa o no.
Per últim em vindrien bé alguns consells per a quan aniguem a tocar-nos o fer-ho.
Moltes gràcies!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. És normal tenir tants dubtes sobre la primera vegada, igual que és normal voler saber què és el millor. Ara bé, el millor serà el que a tu et faci sentir més còmode, segura i tranquil•la.
Si tu creus que et farà tenir més confiança i relaxar-te començar per masturbar-vos mútuament i anar coneixent el cos de l'altre poc a poc, fantàstic!
No hi ha una millor o una pitjor manera de fer-ho, la única mala manera de tenir relacions sexuals és si hi ha pressió per algun costat, amics o amigues que ja ho han fet que et diuen "va fes-ho tu" o per part de la parella "ho vull fer ja", si hi ha alguna pressió i tu sents que encara no ho vols fer, et recomanaríem que no ho fessis. Ara bé, si n'estàs segura, et sents còmode, i amb confiança que si en algun moment no vols seguir, ho pots dir, endavant.
Això lliga amb la teva pregunta, si esteu tenir relacions sexuals amb penetració i et fa mal, el millor és dir-li-ho, aneu més poc a poc, però si el dolor continua, deixeu-ho estar i un altre dia anirà millor.
Pel que fa a la depilació, no és cap obligació, si tu vols depilar-te endavant, si no vols, no ho facis.
Consells per a tocar-vos? Tu guia'l a ell i que ell et guiï a tu. Tu no has de saber com fer-ho i ell no ha de saber com fer-t'ho a tu, us heu d'ensenyar l'un a l'altre.
Una abraçada i gràcies per confiar en nosaltres!
Helena Angel @HelenaAL
www.consultajove.cat