No vol que ho sàpiga ningú
Hola!
Fa 2 mesos que estic amb el meu xicot però no vol que ningú sàpiga que estem sortint. Diu que li fa por que sàpiguen que està sortint amb una persona del mateix sexe, i que no sap si trobarà feina i tot un seguit d'excuses per ser gai.
Ara ja comença a ser diferent: sortim junts pel carrer, ens fem petons fora de les 4 parets de casa (seguint sense que ningú ens vegi, però) i crec que al final sortirà de l'armari. Uns amics (madurs i grans) ja m'han preguntat si estem sortint, i jo els hi he dit que sí. Són els meus amics i els estimo com els meus pares.
Vosaltres li diríeu que hi ha algú que ho sap? Li diríeu que es deixi de tonteries i que qui no l'accepti que se'n vagi a cagar?
Moltes gràcies!
IESP

Hola Albert!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
La realitat és que per algunes persones el procés de "sortir de l'armari" és fa més difícil que per a altres. No podem forçar a ningú a que faci aquest pas, encara que sapiguem que li fariem un favor.
Només porteu 2 mesos i és lògic que tingui dubtes, ja que ara està pensant més en les conseqüències negatives que en les positives. Amb el temps i amb la teva ajuda, cada cop veurà més fàcil dir que sou parella, ja que començarà a pensar en tot el que es perd al no dir-ho.
Si trobes el moment, pots dir.-li que ja ho has comentat amb algú que et va preguntar, ja que també es tracta de la TEVA vida, oi? És important que respectis al màxim la seva decisió, però sense sentir-te tu malament, de manera que podrieu arribar a un acord: a qui sí se li pot explicar, i a qui encara no. Què et sembla?
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat