amiga anorexia
Hola m'agradaria saber que fer per ajudar a una amiga meva que està començant a patir sindromes d'anorèxia. No se que fer perque la seva familia tothom creu que es culpa meva i tots els seus altres amics també perquè diuen que no era aixi abans de coneixem. De moment el que estic intentant fer es apartament, sempre que ens piquem ella es deprimeix molt, però crec que es millor que ho pasi malament un temps i que després es recuperi, perquè jo també començo a creure que tot es culpa meva.
Sara Bujalance

Hola noietta! Mai ningú té la culpa de que algú pateixi anorèxia. És impossible trobar un culpable perquè l'anorèxia és una malaltia que apareix per la suma de molts factors, una sola persona mai pot provocar una anorèxia, així que treu-te del cap la idea de que és culpa teva, no és culpa de ningú. Els amics teniu un paper molt important a l'hora de donar suport a una persona que pateix anorèxia però, per desgràcia, no la podeu curar, els únics que ho poden fer són els professionals. Així que el millor que pots fer per ajudar a la teva amiga és animar-la per a que parli amb els seus pares i els hi expliqui el que li està passant, així ells la podran ajudar com necessita. Si veus que ella no els hi diu perquè li costa molt, pots parlar amb algun professor (si sou del mateix cole), o palar directament amb els seus pares. El més important en aquests casos és que els pares de la persona afectada sàpiguen el que li està passant. Un petó molt gran!!