Cicle menstrual
Hola Anissa!
Et volia comentar que el meu cicle menstrual no és gens regular.
Ja fa 3 anys llargs que tinc la regla i crec recordar que mai he tingut la regla regular (que em vingui cada x dies i sempre igual). L'únic segur és que sempre em baixa poca quantitat i duran 3 o 4 dies per sort.
El problema és que mai se quan em vindrà, alguns cops el dia abans em fa mal l'esquena o els ovaris però hi ha vegades que arriba sense avisar i això és un problema, ja que m'embruto i és molt incòmode.
Hi ha alguna manera de regular la perquè així la pugui controlar una mica més?
Moltes gràcies per la teva atenció!
Judith, 15 anys.
Anissa Ouali

Hola Judith! Com estàs? El cicle menstrual és el període que va des del primer dia d’una regla fins el primer dia de la següent. Pel que fa al temps que passa entre una regla i l’altre acostuma a oscil•lar entre els 28 i els 35 dies però aquest període és molt variable entre una noia i una altra. Amb els dies de duració (dies de sagnat)i la quantitat passa el mateix, hi ha noies que els hi dura 3 i és molt abundant, d’altres 7 i és poc abundant o 4 i es poc abundant per exemple.
Degut a que pot variar tant, al llarg de un a tres anys, trobem que moltes vegades la regla pot ser irregular i això fa, com tu has dit, apareix sense saber exactament en quina setmana vindrà. Tot i així, per poder conèixer com funcional et teu cicle menstrual, l’ideal seria que ho parlessis a casa i pugueu fer una visita amb el ginecòleg. Espero haver-te pogut ajudar! Una forta abraçada. Anissa Ouali, psicòloga de l’IESP @AniOuali