INSEGURA
El meu novio sempre ha sigut molt carinyos, m'abraça i em fa petons a totes hores, es molt simpatic i amable, i MOLT romàntic i ara fa dies que em va dir de fer-ho per primera vegada.
Penso que estic preparada, pero tinc por del mal, dels embaraços.. AJUDA!!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
En primell lloc, perquè penses que t'ha de fer mal? Normalment, el mal va associat als nervis que patim ja que la musculatura de la vagina està relaxada. Si una noia té ganes de tenir relacions, està excitada i té confiança amb l'altre persona, segurament pot tenir una primera relació sexual sense cap mal!
En segon lloc: per l'embaràs no t'has de preocupar si sempre feu servir el preservatiu! És un mètode anticonceptiu genial, perquè a més també protegeix de les infeccions.
I per últim, et recomanaria que aneu experiumentant a poc a poc amb el vostre cos, ja que si la primera vegada que veiem el cos despullat de l'altre és per tenir relacions amb penetració, tot és més angoixant! És millor anar coneixent-vos físicament pas a pas, i tu mateixa ja veuràs quan estàs preparada! :) Què et sembla la idea?
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat