Esperar o no esperar, aquesta és la qüestió
A veure, tinc casi 14 anys i tinc una relació a distància molt maca, però, el noi amb el que surto i jo només em quedat un cop, al Saló del Manga de Barcelona ja que jo visc al Baix Ebre i ell a Barcelona, però ens fem moltes video-trucades per l'skype. El tema es que ell té 17 anys i encara es verge, al igual que jo. Ho hem estat parlant i ell ha decidit reservar-se per mi cosa que fa que jo tingui molta pressió a sobre, perquè no vull fer-lo esperar tant i crec que estic prou preparada com per a fer-ho, però, i si no és així? I si quedo fatal? I si cometo el pitjor error de la meva vida? Necessito ajuda, per favor.
IESP

Hola Esteleet:3!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
Mira, és completament normal que tinguis aquests dubtes, ja que les primeres vegades no són fàcils: tot és nou, tenim vergonya, ens preguntem com quedarem davant de l'altre... Però has de pensar que per a tots dos seria la vostra primera vegada, així que ell deu estar fent-se les mateixes preguntes, no creus?
L'important és que us agradeu i teniu ganes d'experimentar junts! En aquest punt és molt necessari tenir la confiança suficient com per parlar del que us preocupa per a que tot sigui més natural. La primera vegada pot ser, inclús, molt divertida si estem relaxats i fem allò que realment desitgem.
Penso que l'error el faries si tinguessis relacions sense voler-les o sota pressió... Ja que per sentir plaer necessitem que el nostre cap estigui d'acord amb allò que estem fent! ;)
A més, recorda que no és una decissió que hagis de prendre en uns dies... tot té el seu procés!
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat