VIRGINITAT:/
Hola, soc una noia de quasi 16 anys.
Tinc dos tipus d'amigues, les que ja han mantingut relacions sexuals de penetració i les que no. Jo soc de les que no, i totes les meves amigues que ja ho han fet em diuen que ja tinc l'edat però fer-ho. Jo tinc molta por, només de que em faci mal. Les que no ho han fet, em diuen que als 16 anys ho faran segur perquè no aguanten. La veritat es que jo tinc molta curiositat per saber com et sents quant ja no ets verge, i com et sents la primera vegada, però em frena molt que tingui pànic.
Tinc por de no perdre la virginitat mai per por a que em faci mal. I si totes les meves amigues ja ho han fet i anem a la disco o algun lloc, elles estaran més llençades perquè ja no tindran por a res, però jo... hauré de dir que encara soc verge... Tinc ganes de dir que no ho soc i no tenir por, i sentir plaer. Per una altre part crec que el sexe s'ha d'anar experimentant, i tu mateix veure quan i com et sents més a gust, però en el tema de penetració no puc obrir la ment.
AJUDEU-ME SIUSPLAU.
IESP

Hola de nou!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que cada persona té el seu ritme, i perdre la virginitat abans NO vol dir deixar de tenir por. Una persona no té por a les relacions sexuals quan és fidel a sí mateixa: què vol, quan ho vol i amb qui. Si actuem com volem, la nostra sexualitat serà sana i sense pors! :)
És normal que tingius tots aquests dubtes, però tampoc és positiu si les teves amigues i tu us forceu a perdre la virginitat abans d'una determinada edat. Això pot fer que ho visqueu amb més angoixa encara, perquè és com una mena d'examen!!
Primer aprofiteu per coneixer-vos vosaltres mateixes, com funciona el vostre plaer, i quan sigui el moment, ja passareu a jugar en "equips de dos" ;)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat