"flujo"
Hola! Tinc 13 anys i encara no m'ha vingut la regla. El cas es que ja fa bastant de temps que em surt com una espècie de moc de la vagina. Les meves amigues em van dir (ja fa temps, quan encara no ho tenia) que era una cosa que es diu "flujo" i que es el que et ve abans de la regla, i que 1 any abans de tenir-la et comença a venir, i que et ve abans de cada regla. La meva pregunta es: m'està apunt de venir la regla per primer cop o com? La veritat es que encara no estic gaire desenvolupada
Moltees gracies adolesceents.cat! Sou els millors! :)
IESP

Hola holabondiasocanonima,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Saber exactament quan et vindrà la regla per primer cop és pràcticament impossible de predir.
Tot i això, probablement començaràs a sentir una sèrie de sensacions: apareix aquest flux vaginal i pots tacar les calcetes, els pits et faran una mica més de mal, estaran molt més sensibles, potser que sentis com punxades a la panxa, potser que et sentis una mica més fluixa anímicament o més cansada, pel trasbals hormonal, i quan ja falti menys perquè et vingui per primer cop, veuràs que el teu flux vaginal va agafant un color una mica més marronós.
Quan vegis aquest flux més marronós pots posar-te un “salvaslip” per evitar tacar les calcetes, però no podràs saber quan estigui a punt de venir (al menys aquest primer cop), sinó que sabràs que t'ha vingut perquè veuràs un flux més marronós, rosenc o vermellós.
Gràcies per utilitzar el consultori. Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL
HelenaALpsico