Preocupada, tot i que no hauria
Hola!
Fa més d'un mes us vaig fer una consulta, dient-vos que el 8 d'agost m'havia baixat la menstruació i el dia següent havia practicat la masturbació en parella, i per la por de que el líquid preseminal hagués entrat a dins de la vagina em vaig prendre una píldora del dia després (l'ellaOne). Em vau ajudar molt a veure que no hi havia perill, que en l'hipotètic cas que el líquid hagués entrat en contacte, amb la píldora era gairebé impossible haver-me quedat embarassada.
Bé, el 8 de setembre em va tornar a baixar la menstruació, o sigui que molt bé. Vaig deixar d'estar preocupada. Des del 9 d'agost no hem tornat a tenir pràctiques sexuals (vivim força lluny l'un de l'altre i quan ens veiem fem altres coses, a part de que estem liats amb els estudis i etcètera), però aquest mes no m'ha baixat la regla. M'hauria d'haver baixat el 8 d'octubre i no hi ha manera.
Aquest últim mes he tingut una baixada de pes brusca, vaig perdre dos kilos i mig en una setmana que anava molt estressada, i ara estic refredada i també estic nerviosa. Però la cosa és que des d'ahir estic tacant marró les calces, com si fos la primera regla altre cop (que em va venir fa quatre anys per primer cop)! De per sí sóc força irregular, però el fet de tacar marró m'està preocupant.
Si ja em va baixar la regla i des de llavors no he tingut pràctiques sexuals (i va ser una regla normal, de 6 dies, em sembla, amb força sang, com és normalment) i ara taco marró i em va mal la panxa com si la tingués, però no em baixa, què pot ser?
Fent una recerca ràpida per internet he vist que pot ser des de càncer fins a embarassos, però com que en això no hi crec, prefereixo preguntar-t'ho a tu, que ets una professional del tema.
El màxim de temps que m'ha trigat a baixar la regla (en els mesos més irregulars) han estat tretze dies, per això, si no em baixés en aquest temps aniria al metge (tot i que ja m'ho han dit, si sóc irregular no hi ha res a fer).
Què creus que podria ser? Oi que queda totalment descartat un embaràs? És evident que si em va baixar la regla fa un mes i uns dies i fa dos mesos de l'última pràctica sexual és impossible, però vaja...
Moltes gràcies per la feina que feu!
Anissa Ouali

Hola Swiftie!!
Veig que ho tens molt controlat i t'has estat fixat en molts detalls! Després de la relació sexual vas prendre mesures per si hi hagués qualsevol risc, així que podríem descartar el risc d’embaràs.
Com tu dius les teves regles son irregulars, i pot haver-hi altres factors que fan que sigui més irregular, quins? Per exemple l’alimentació, comentes que aquest últim més has tingut una baixada de pes molt brusca i això ho has de tenir en compte ja que pot afectar al funcionament del teu cos. Un altre, pot ser l’angoixa, sembla que aquests mesos has estat molt pendent de la regla i t’ha preocupat força i en conseqüència s’endarrereix.
Així que no et preocupis, i segueix mantenint els controls i revisions que fas amb el ginecòleg.
Una forta abraçada!!
Anissa Ouali, @AniOuali