POR A L'EMBARAS
Hola:
Necessito ajuda siusplau. Tinc una por molt forta a quedar-me embarassada. Sempre que tinc relacions sexuals utilitzo preservatiu i sempre l'omplo d'aigua per assegurar-me que no està trencat. Tot i així, els dies abans de que em vingui la menstruació, estic excessivament preocupada i angoixada. Sobretot aquest mes que, durant una pràctica en la que NO hi va haver penetració, hi va haver ejaculació, NO a la zona genital perquè una part bastant gran del semen em va caure a l'esquena però dubto si una part del semen podria haver entrat amb contacte amb la vagina. Ja us vaig escriure i em veu dir que hi havia risc, baix, però que n'hi havia. En fi, espero que no se'm retardi la regla.
Ara, intento fer-me veure que és molt difícil que m'hagi quedat embarassada perquè en cas de que hi hagi risc és molt baix. I quan tinc relacions sexuals amb preservatiu intento fer-me veure a mi mateixa que és impossible, però no ho aconsegueixo i estic tant angoixada que a vegades no puc dormir.
Havia pensa't en prendre les pastilles anticonceptives i utilitzar preservatiu per tenir més protecció. Però no ho vull fer sense que els meus pares ho sàpiguen i sense anar abans al ginecòleg però no tinc prou confiança com per parlar amb els meus pares sobre això.
Algun consell?
Moltes gràcies.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Recordo la teva consulta. No t'amoïnis, segurament en breu et baixarà la regla, el risc és molt baix.
És normal que et preocupi quedar-te embarassada però actualment tenim molts recursos, si els utilitzem bé no tens perquè quedar-t'hi. Si utilitzeu preservatiu ja ho esteu fent genial! Si algun dia es trenca serà un accident i aleshores podeu anar a un servei d'urgències i demanar la píndola del dia després, a una farmàcia i demanar-la igual o a un centre d'atenció als joves.
Utilitzar anticonceptius han d'anar receptats pel teu metge/ginecòleg, si algun dia vas a fer la revisió ginecològica comenta el tema, però si utilitzeu preservatiu i us hi sentiu còmodes no cal prendre anticonceptius hormonals.
Gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat