Els nervis tot ho espatllen
Primer de tot vull dir que el que ara mateix és una tonteria, però necessito el consell d'algú, ja que per mi és important aquest tema.
Tinc 15 anys, mai abans havia sortit amb ningú. Però fa tres mesos, una amiga meva em va presentar un noi però per whatsapp, és a dir, portem 3 mesos parlant per whatsapp. No l'he vist mai en persona. Ell en té 16.
Cada vegada que parlo amb ell són nervis i més nervis, quan estem en plena conversa em sento còmoda, però hi ha moments en què els nervis em posseeïxen i acabo escrivint tonteries. També em passa quan, per exemple, començo jo la conversa.
El cas és que m'he enamorat d'ell. Molt, trobo que és especial. I sovint em deixa anr indirectes, sempre respectant, no és gaire llençat, és molt amable i respectuós amb mi. De fet ens assemblem molt, i això és el que més m'atreu cap a ell.
Ell, ahir, em va demanar per veure'ns en persona. El cas és que tinc tantíssima por, nervis. Vol que ens veiem d'aquí poc (som de ciutats diferents, jo sóc de barcelona i ell és d'un poble prop de tarragona). Em va dir que ell podia venir a barcelona perquè ens veiéssim, d'aquí poc.
Però jo, sóc la persona més tímida que existeix. Inimaginable, No parlo maaaai... crec que tinc un problema pel que fa aquesst tema perquè també tinc molt baixa autoestima.
Els nervis sempre ho espatllen tot.
Em quedo bloquejada, no aconsegueixo respirar bé, començo a hiperventilar, el cor se'm dispara. I llavors sóc incapaç de pensar i parlar, fins i tot. I quan parlo la meva veu sona tremolosa, faig moviments estranys perquè em tremolen els braços i les cames i deixo anar tonteries. No aconsegueixo sentir-me còmoda amb gairebé ningú, ni amb algunes de les meves amigues, fins i tot.
Em sento ridícula i estúpida.
Una altre temor meu és que, en persona em trobi lletja..
El cas és que em pdoeu donar algun consell per fer-me passar els nervis? Per sentir-me còmoda quan estigui amb ell? Perquè la meva veu no soni tremolosa i em senti com a casa meva? Perquè deixi de pensar en el rebuig, el dolor i el fracàs?
Petons, moltes gràcies per estar aquí sempre..i siusplau, això no ho féu public.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Ens demanes una cosa que pel que ens expliques sembla una mica màgica, intentarem donar-te alguna idea però no podem fer miracles.
Per què parlem de miracles, perquè si ell t'agrada tant, tu ets tímida en aquestes situacions i serà el primer cop que us veieu en persona...qui no estaria nerviós o nerviosa en una situació així! Per tant, ets normal.
El consell que et donarem no ens sembla massa complicat però donat que porteu 3 mesos parlant per whatsapp podríeu algun dia parlar per telèfon? o per skype? i veure-us i/o escoltar-vos abans de trobar-vos en persona.
Si finalment us veieu una cosa que et recomanem és que no intentis fingir que no estàs nerviosa, o que estàs súper tranquil·la. Fes evident el que transmetràs "estic nerviosa", "ufff em tremola la veu i tot",... ell ho entendrà. Si fingim ser qui no som, tot surt malament, no som actors, som persones.
Només pel fet d’atrevir-te a quedar amb ell i donar-te permís per enamorar-te, ja ets molt valenta! Valora’t i et valoraran!
Gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat