exercici
Bones! Tinc 16 anys i medeixo aproximadament 1,66 i peso uns 70k i picu. Faig esport cada dia menys els divendres i els cap de setmana. Practico gimnàstica Ritmica, Funky, zumba i també vaig a les màquines. El cas es que m'agraderia aprimar-me i guanyar força pel tema d'aqiests esports que practico. La meva alimentació es sana ja qie no m'agraden les xuxeries ni les "boyerias" i m'agrada molt la verdura. M'encanta anar a les màquines, pero el del gimnàs em diu qie avans de agafar peses m'haig d'aprimar. Que en pemses? Qie podria fer mes per aprimar i per quines màquknes podria comensar per agafar peses i al msteox temps aprkmar?
Moltisimes gracies!
Sara Bujalance

Hola Laaaaaly! Pel que m'expliques ja ho estàs fent bé, menges de forma saludable (recorda que, de tant en tant, també hem de menjar alguna xuxe, bolleria o embotit), i fas molt esport, així que ja estàs fent tot el que és necessari fer per mantenir un bon pes: menjar saludable i fer esport. A part d'això no cal que facis res més, recorda que el pes també depèn d'un factor genètic, que determina la nostra constitució, i que no podem canviar, així que amb tot el que fas el teu pes és el correcte pel teu cos. Pel que fa a les peses, seria convenient que les deixis per quan siguis més gran, ja que és l'únic esport que pot provocar problemes al desenvolupament d'algú que està en edat de creixement, com és el teu cas. No facis peses fins que no tinguis al voltant de 20 anys. Qualsevol altre esport, com el que dius que fas, gimnàstica, zumba, funky...etc t'anirà bé tant per controlar el pes com per treballar els músculs, pensa que quan et mous, estàs fent treballar tot el cos. Un altre esport que et pot anar molt bé és la natació, per exemple. Un petó molt gran!!