Com aprimar-me
Hola Adolescents,
M'agradaria demanar-vos ajuda sobre la pèrdua de pès. Jo sóc una noia de 14 anys que mai ha estat del tot prima, més haviat al contrari. Amb els 14 anys que tinc, mesuro 1.75 i peso 62 kg. Jo sempre m'he vist una mica grassoneta, i clar, avans no m'inportava però ara una mica...
Ara mateix a mi m'agradaria baixar alguns kg, però hem fa cosa dir-ho als meus pares ho així, i no sé com fer-ho. M'agradaria que hem donessiu consell de com aprimar-me una mica però en secret.
Moltes gràcies!
Sara Bujalance

Hola Jomateixa! Per l'alçada que tens el teu pes és correcte, així que no cal que perdis pes, no és necessari que facis cap dieta per aprimar. A més, a la teva edat seria molt perillós fer una dieta per aprimar perquè això podria comportar que et faltessin nutrients que són molt importants pel teu creixement. El millor que pots fer és menjar de manera equilibrada i fer esport (3 cops a la setmana aproximadament), a part d'això no hi han més pautes que siguin efectives per mantenir el pes. Comentes que no li vols dir als pares, t'entenc perquè suposo que no vols que es preocupin o que es posin pesats amb el tema del menjar, però en realitat el millor que podries fer és dir-los la preocupació que tens sobre el pes. Pensa que ells també van ser adolescents i et poden entendre millor del que sembla. Si els expliques que és una cosa important per a tu, t'escoltaran com ningú i seran els primers a ajudar-te a sentir-te millor i a estar més a gust amb el teu cos. De fet, per la teva alçada el teu pes està bé, així que el teu cos no té cap problema (segurament els altres t'ho diuen sovint), així que potser aquesta preocupació amb el pes té a veure, en realitat, amb temes psicològics, d'aquí la importància de que en parlis amb els pares, així que t'animo a que els hi diguis, segur que ells et poden ajudar. Un petó!