ho vull fer amb el meu novio pero...
Hola guapos!!! tinc una pregunta a un tema bastant delicat: la virginitat. Tinc 15 anys i tinc moltes ganes de fer-ho amb el meu novio ja que portem uns quants mesos junts pero sempre tinc aquella por al mal de la primera vegada. Tinc amigues que man dit que fa mal el primer cop i hi han daltres que diuen que no i jo pffff estic plena de dubtes. Ja he "jugat" amb el meu novio i tinc ganes de fer-ho pero necessito consell de persones com vosaltres. Me'n doneu algun siusplau? Gràcies i espero que contesteu siusplau!!!!
Petons😘
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Tard o d'hora, sempre contestem ;)
És molt normal que sentis nervis, que tinguis dubtes, que no sàpigues si és el moment o no, etc... segurament tothom ha estat en aquesta posició en algun moment de la seva vida!
Els ingredients indispensables per a la primera vegada haurien de ser:
- Preservatiu i responsabilitat (saber que els actes poden tenir conseqüències i si no tenim relacions sexuals amb preservatiu estem en risc de contagi de ITS o d'embaràs)
- Ganes i curiositat per la sexualitat en parella
- Informació veraç sobre sexualitat femenina (orgasme, vagina, clítoris, etc...)
- Responsabilitat (saber que els actes poden tenir conseqüències i si no tenim relacions sexuals amb preservatiu estem en risc de contagi de ITS o d'embaràs)
- Confiança amb l'altre persona
- Un lloc còmode i tranquil que sapiguem que no ens interromprà ningú en una estona llarga
- Cap tipus de pressió per decidir fer-ho
El dolor en la primera vegada, pot anar lligat a l'himen i als nervis, com més nerviosa més dolor (els músculs estaran en tensió igual que el teu cos).
Per tant, valora què vols i decideix tu mateixa.
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat