¡SOS! Ajuda,ho vull fer amb el meu amic
Sóc una noia de 13 anys però sembla que sigui mes gran del que sóc molta gent em pregunta que cuants anys tinc i jo dic que en tinc tretze pero no s'ho creuen fins que els ensenyo el DNI, fa uns cuants mesos vaig coneixer un noi guapissim que em va demanar de fer-ho ami, m'agrada molt aquest noi,es mes gran que jo, ell en te 16 cap a 17, va al mateix institut que jo i aixo de veurel pels passadisos em fa mot de ''corte'',
buenu en fi que jo li vaig dir que si,perque jo mateixa em sento preparada, el que em preucupa es que em fagi mal tothom diu que fa mal i no ho entenc, allevorens perque ho fan? si diuen que fa mal, fa mal? del 1 al 10? ami no m'agradaria sengrar sengrare? per cert que es el hiemen?
IESP

Hola,
sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. És curiós que vulguis tenir relacions sexuals per primera vegada amb un noi amb qui et fa "corte" creuar-te pels passadissos. Per a tenir relacions sexuals, al menys la primera vegada és molt important tenir els següents ingredients:
- Preservatiu i responsabilitat (saber que els actes poden tenir conseqüències i si no tenim relacions sexuals amb preservatiu estem en risc de contagi de ITS o d'embaràs)
- Ganes i curiositat per la sexualitat en parella
- Informació veraç sobre sexualitat femenina (orgasme, vagina, clítoris, etc...)
- Responsabilitat (saber que els actes poden tenir conseqüències i si no tenim relacions sexuals amb preservatiu estem en risc de contagi de ITS o d'embaràs)
- Confiança amb l'altre persona
- Un lloc còmode i tranquil que sapiguem que no ens interromprà ningú en una estona llarga
- Cap tipus de pressió per decidir fer-ho
El dolor i la sang, en la primera vegada, pot anar lligat a l'himen i als nervis, com més nerviosa més dolor (els músculs estaran en tensió igual que el teu cos).
Pel que fa a l'himen, és una membrana que cobreix l'entrada de la vagina. Segons la dona aquesta membrana pot ser més fina, més rígida, més gruixuda, més elàstica, o pot no ser-hi perquè ja s'hagi trencat (fent bicicleta, gimnàstica artística, amb un cop molt fort, amb un tampó, etc...). Segons com sigui et teu himen sagnaràs menys o més, i en funció als nervis que tinguis sentiràs més o menys dolor.
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat