Ajuda Siusplau
Hola,tinc un noi que m'agrada moltisim.
Estem tontejant, els primers petons i tot.
Ho volem fer pero no estic preparada.
Tinc por de fer-ho de que em faci mal i tot aixo.
Que puc fer?
Siusplau ajudeu-me
Una abraçada
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Per a a primera vegada, és normal sentir nervis, neguit, ... però no podem dubtar.
Anem a fer la llista de la compra per a tenir relacions sexuals, al menys la primera vegada és molt important tenir els següents ingredients:
- Preservatiu i responsabilitat (saber que els actes poden tenir conseqüències i si no tenim relacions sexuals amb preservatiu estem en risc de contagi de ITS o d'embaràs)
- Ganes i curiositat per la sexualitat en parella
- Informació veraç sobre sexualitat femenina (orgasme, vagina, clítoris, etc...)
- Responsabilitat (saber que els actes poden tenir conseqüències i si no tenim relacions sexuals amb preservatiu estem en risc de contagi de ITS o d'embaràs)
- Confiança amb l'altre persona
- Un lloc còmode i tranquil que sapiguem que no ens interromprà ningú en una estona llarga
- Cap tipus de pressió per decidir fer-ho
El dolor i la sang, en la primera vegada, pot anar lligat a l'himen i als nervis, com més nerviosa més dolor (els músculs estaran en tensió igual que el teu cos).
Pel que fa a l'himen, és una membrana que cobreix l'entrada de la vagina. Segons la dona aquesta membrana pot ser més fina, més rígida, més gruixuda, més elàstica, o pot no ser-hi perquè ja s'hagi trencat (fent bicicleta, gimnàstica artística, amb un cop molt fort, amb un tampó, etc...). Segons com sigui et teu himen sagnaràs menys o més, i en funció als nervis que tinguis sentiràs més o menys dolor.
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat