URGENT, CUESTIÓ DE DIES
Bona nit, miri he conegut a un noi fa molts mesos, mes de mig any, m'ha demostrat moltíssim i me cuide com si fos ja parella seva. La cosa es que jo soc molt gelosa, i ell molt sociable amb totes les ties i nois que m'han agradat s'han acabat liant-se amb altres per aixo tinc tanta por, cosa que fa que discutim més de lo normal. Dintre de poc me demanará sortir, i jo per mi li diria que si ja, pero tinc 14 anys, i els meus pares no ho saben, tu creus que tinc edat? Estic tan ilusionada i l'estimo tant, no poden jutjar la meva felicitat.. esclar un altre problema es que soc molt propensa a les crítiques i per cualsevol cosa m'esfondro. A més ell es estranger, i no se si la meva familia li faria gracia, i tinc por de que quan jo ja estigui amb ell no l'acceptin i l'hagi de deixar sense explicarli el perque, perque jo de racista no tinc res. L'estimo moltissim... porto mesos i mesos rallantme per aixo, pero necesito opinió perque ja mateix arriba el dia, vosté que faria? opinió merci♡
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Anem per passos:
- Els gelos no són mai una mostra d'amor, sinó una manera de fer evident la nostar inseguretat. És normal que si altres persones que t'han agradat han "marxat" de teu costat, tu tinguis por ara. Però pensa que és precíssament aquesta actitud la que pot allunyar a l'altre, no creus?
- En una relació de parella han de quedar el límits i els objectius clar. Per això, si comenceu a sortir, inetnteu parlar-ho amb sinceritat. Si ell és molt sociable i tu et poses gelosa pequè parla amb noies, pot sentir com que l'intentes canviar! I tu tampoc has de canviar per ell, ni dubtar de tu mateixa ;)
- Respecte a parlar-ho amb la familia, tu decideixes què fer, perquè és la teva vida. Però sempre és positiu poder comptar amb la seva opcinió i el seu recolçament. De fet, si ho parles, els pots fer veure l'important que és per a tu que t'entenguin! Així, sempre seràs sincera no? :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat