abort a catalynya
abans me daixat de preguntar, com estar ara mateix la llei de l'abort a espanya o caatalunya?? he sentit que nomes els nens malformats, les dones violades i nose que mes? pero les noies normals menors poden? (amb concentiment pares suposo)
motles gracies!! es genial el cunsultori ajudeu a molta gent! petons des de cerdanya
IESP

Hola de nou!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
Exacte, l'avort està permès en cas de:
- Malformació del fetus
- Si l'embaràs és a causa d'una violació
- Si pot suposar un risc per la mare, tant físic com psicològic.
En aquest últim punt, és on es contempla que una dona pugui avortar lliurement si no desitja (pel motiu que sigui) tenir el fill, ja que s'entén que si el tingués, patiria molt.
Si la noia és major de 16 anys, pot avortar SENSE el consentiment patern/matern. En canvi, si és menor de 16 anys, sí que es necessita el consentiment dels pares.
L'avortament és un dret fonamental, i és un procés molt difícil i dur, ja que no és fàcil decidir.
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat