QUE EM PASSA!!!!!>>>>>>>>>>
HOla, el meu problema es que fa com un més al 1 de setembre vaic feru amb el meu novio i el primer dia de regla va ser el 18 de agost! (per cert, com es conta, des del primer o lultim?) va ser una nit al seu cotxe i tot molt fosc.. pero amb preservatiu. la regla sempre m'ha vingut molt irregular. fins fa mix any no ma bingut i numes mhja vingut un cop regular. ara fa dues setmanes que no m'ha vingut pero estic molt estreessada i hi penso constantment tot el dia. a la mare li he dit que sesperi d'anar al metge quan em vingui perquè no vui dirli que he tingut relacions. es gaire normal el que em passa?
ultimament tinc molt flux, molt mes del nurmal, molt espes i taco moltisim les calses, la panxa una mica inflada i emm fa mal els ovaris.. els pits tambe mhan crescut una mica tot i que no en tinc gaires ES NORMAL?
tambe bull saber si a partir dara amb el meu novio em prenc pastilles anticonceptives (delmetge) a partir de quan comensen a fer efecte?
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Primer de tot: estigues tranquil.la! :)
Si vau utilitzar preservatiu, no t'has de preocupar de l'embaràs, d'acord?
A més, si dius que tens una regla irregular, no ens podem extranyar si portes dues setmanes de retard, no trobes? L'augment de fluxe, el creixement de pits i la panxa més inflada, són símptomes típics de quan ha de venir la regla! :)
Si passen els dies i continues molt preocupada, recorda que sempre pots anara a una farmàcia i comprar un test d'embaràs (costa uns 9 euros) i quedar-te tranquil.la.
Al principi de tenir relacions, és normal preocupar-se més... però si feu servir preservatiu, ja està!
I pel que fa a les pastilles anticonceptives, hauràs de consultar-ho amb el teu ginecòleg/a, ja que és qui t'informarà de tot. Normalemnt, el primer mes de prendre les pastilles, la parella ha de fer servir el preservatiu igualemnt, perquè la noia encara no està protegida.
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat