M'he de preocupar?
Soc una noia de 17 anys. Porto sortint amb el meu novio durant sis mesos i recentment vam mantenir relacions sexuals per primera vegada. Ell ja n'havia mantingut abans amb la seva ex però per a mi era la primera vegada. Estava molt nerviosa i no va resultar del tot "romàntic" però va sortir va. Se'm va trencar l'himen i va sortir una mica de sang. L'endemà, vam estar sols a casa seva, em va posar els dits i vaig tornar a sangrar. Aquest cop vaig sangrar moltíssim, i tant sols eren "dits". Vam decidir parar i el dia següent vam tornar a mantenir relacions. Vam parar perquè em feia molt de mal i vaig veure que tornava a sangrar molt. Des de llavors no ho hem tornat a fer. Han degut passar unes dues setmanes. Estic esperant que em vingui la regla, però no li vull explicar a la meva mare perquè no ho aprovaria i ella no accepto lo nostre. Hauria d'estar preocupada?????
IESP

Hola Némesis!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
La realitat és que el sagnat de la primera vegada (en cas que hi hagi) pot ser que no duri un sol dia, com sembla que t'ha passat a tu.
Respecte al mal, recorda que l'himen no té terminacions nervioses, així que no és el responsable d'aquest dolor. Normalment, es deu a que la musculatura de la vagina està poc relaxada pel motiu que sigui: nervis, pors, dubtes...
Si dius que la teva mare no ho aprovaria i que no vol que estigueu junts, pot ser que no t'afecti al teu cap? Quan tenim relacions sexuals, hem de seetir que estem fent el que volem i no sentir cap tipus de culpa. Potser, en un temps, serà positiu que puguis parlar amb la teva mare dels teus sentiments i del que vols, ja que et pot ajudar més del que penses.
Per una altra banda et diria que, si el mal continua, vagis al METGE per comprovar que tot està correcte, d'acord? (amb una exploració et poden donar molta informació)
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat