Primer cop!!!!
Porto casi dos mesos amb el meu novio, l'estimo moltissim, sempto coses que mai havia sentit. Ja hem fet alguna cosa i vull estar informada perque estic preocupada, que haig de tenir en compte pel primer cop? I sobretot quines precaucions i mètodes anticonceptius hem de prendre? Quins em recomanes? I que faig si em fa mal i hem de parar? Es un moment incomode i nose si podre dir-li, tenim molt confiança pero no el vull fer sentir malament...
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Respecte al que consultes, has de saber que la primera vegada és diferent per tothom... depén de moltes coses!
- Quan la gent parla sobre el mal, sol ser perquè en la primera vegada d'una noia es pot trencar l'himen, que és una fina membrana que hi ha a l'interior de la vagina. Aquest himen pot ser que no hi sigui, que ja s'hagi trencat o que sigui molt elàstic i no es trenqui aquella vegada. Però el que pot fer mal en realitat, és el fet d'estar nerviosos o angoixats, ja que la musculatura estaria més tensa del normal! (és com si anessis a fer-te un massatge a l'esquena tota nerviosa i tensa... oi que et faria mal enlloc de relaxar-te?) Evidentment, si sents que et fa mal, heu de parar i provar una altra manera o deixra-ho per més endavant.
- Com a mètode anticonceptiu, el millor és que utilitzeu PRESERVATIU: és fàcil de trobar (supermercats i farmàcies), és barat (una caixa de 12 preservatius costa uns 6 euros) i protegeix de les infeccions i dels embarassos :)
- També és molt important que puguis parlar del que et preocupa amb el teu novio, ja que és important que tingueu confiança! Per gaudir d'una bona sexualitat en parella, és bàsic poder expressar-nos i també escoltar a l'altre, ja que no tenim telepatia! ;)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat