Vaginisme? :(
Hola, gràcies per ajudar-me sempre.
Estic preocupada perquè a vegades mentre em masturbo intento ficar-me un dit a la vagina i casi no m'hi cap. I quan el tinc a dins no el puc moure ni res. Pel mateix lloc ha de poder entrar un penis, que és normalment més gran que un dit, com ho fare?? Ja he pensat que pot ser em poso nerviosa, però ho intento quan estic a punt de l'orgasme i a més jo sola, que encara estaria més nerviosa amb un noi, i no puc. Sempre que he intentat posar-me un tampó em molesta intentar entrar la punta del tampó. He llegit a internet això del vaginisme i estic preocupada per si em passa això. Que puc fer??? Gracieees
IESP

Hola Clodii!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
La realitat és que la vagina s'adapta molt al que s'introdueixi (com un dit, un tampó o un penis). El vaginisme és la incapacitat per entrar quasevol objecte/membre, per petit que sigui, ja que la muscultura de l'entrada de la vagina queda com "tancada". Normalment, és deu a motius psicològics (com la por, per exemple), però això no vol dir que tu estiguis patint vaginisme!" De fet, ja gaudeixes de la teva sexualitat masturbant-te :)
Et diria que, un dia que estiguis tranquil.la, agafis un mirallet i observis els teus genitals i localitzis l'entrada de la vagina: si estàs relaxada/exitada, pots provar a introduir un dit per veure com és. Com més et coneguis a tu mateixa, més fàcil serà tot plegat! :)
Recorda també que si ho creus necessari, pots anar al metge a que et facin una exploració física per comprovar que tot està correcte d'acord?
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat