Edad??
Hola bon dia adolescents!!
Una pregunta : tu que saps d aquest tema, les noies a catalunya , a quina edad solen oerdre la virginitat?
Es que vull liarme ( fer-me petons) amb un xicot que m'agradai el fa por que una cosa porti a la altra i ho acabem fent ( se que es molt improbable)
I una altre pregunteta: fa molt mal perde la virginitat??
IESP

Hola Ani!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Et responc:
1. A catalunya, l'edat en que les noies perden la virginitat no està clara, però la majoria d'enquestes diuen que és entre els 17-18 anys. Per a cada persona és diferent, així que ets TU qui treis quan vols que passi! És a dir, que si ell vol anar un pas més enllà i tu no vols, tens tot el dret a dir que NO, d'acord?
2. Quan la gent parla sobre el mal, sol ser perquè en la primera vegada d'una noia es pot trencar l'himen, que és una fina membrana que hi ha a l'interior de la vagina. Aquest himen pot ser que no hi sigui, que ja s'hagi trencat o que sigui molt elàstic i no es trenqui aquella vegada. Però el que pot fer mal en realitat, és el fet d'estar nerviosos o angoixats, ja que la musculatura estaria més tensa del normal! (és com si anessis a fer-te un massatge a l'esquena tota nerviosa i tensa... oi que et faria mal enlloc de relaxar-te?)
Espero haver-te resolt els dubtes!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat