"La Vaca", gitanes i la proba de virginitat
És la primera vegada que utilitzo aquesta pàgina i no sé si està en el lloc correcte la pregunta ni res...
Un dia per la tele van donar un documental sobre una gitana que s'anava a casar i tenia que fer una proba de puresa. "La proba del mocador" o alguna cosa així. Vaig preguntar-li a la mare qué que era i em va deixar amb més dubtes del que tenia. Vaig buscar informació i tot però no acabo d entendre-ho tot. "La cosa que es trenca" el hime, himen o el que sigui: Es pot trencar, no? Vull dir, sent verge. Quant et poses un tampó o alguna cosa es trenca, no? Pero seguirien sent verges i la proba els diria que no ho son?
Estic confosa, se que no té res a veure amb mi però... Proximament potser ja preguntaré temes més personals.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Ens encanta la gent curiosa! La veritat és que la tradició gitana de la prova del mocador és força controvertida, intentaré centrar-me únicament amb el fet i la sang.
Se suposa, en la prova, que si introdueixes un mocador per la vagina i surt tacat de sang la noia era verge i el que es trenca és l'himen, per tant es confirma aquesta suposada "puresa". Ara bé, si pensem en l'anatomia femenina, si t'introdueixen un mocador blanc per la vagina, sec i amb tot de dones pel voltant que volen veure la sang, per tant, amb tensió i nervis, poca gent no sentiria dolor i potser alguna veneta es trenca.
La virginitat no té a veure amb l'existència de l'himen té a veure amb el fet de no haver tingut relacions sexuals amb penetració.
Una abraçada!
Helena Angel @HelenaAL
www.consultajove.cat