Primera vegada
Hola!
Estic preocupada perquè aquest cap de setmana vaig estar a punt de fer-ho. Ben bé nose si he perdut la virginitat o no, el cas, es que quan estavem amb la penetració em feia molt de mal.
Vig dir-li que no podia aguntar aquell dolor, i per sort, es un bon noi i va dir-me que no passa res. Però.., si solament va entrar una mica, ja es pot considerar que he perdut la virginitat?
Es un dubte que tinc i que m'agradaria que m'ho aclarrisis. Moltes gràcies.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Com sempre diem al consultori, la "virginitat" és un concepte molt cultural, ja que s'enten que algú deixa de ser verge quan té relacions sexuals amb penetració per primer cop i es trenca l'himen.
Però això coinfon molt, com en el teu cas, ja que la primera vegada no va igual per tothom: hi ha nojies que no tenen himen, altres se'l trenquen fent un esport determinat, altres han fet moltes pràctiques sexuals però no penetració...
En teoria, si no s'ha introduit el penis i no s'ha trencat l'himen, no hauries perdut la virginitat. Però recordem que l'important és que tu estiguis bé i còmoda en les teves relacions! La propera vegada, recorda que has d'estar excitada i tranquila per a que la penetració no sigui dolorosa. I si veus que encara no és el moment, no cal còrrer, hi ha molt temps per endavant i moltes coses per experimentar ;)
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat