he parat de créixer?
hola de nou Sara!
bé, no se si aquesta consulta seria psicològica o no..
em preguntava si es pot saber aproximadament la alçada que faré sabent l'alçada dels meus pares? osigui, ja sé que l'alçada cadascuú creic el que ha de créixer, alguns més i alguns més i no sempre es compleix la previsió de creixement però, hi ha alguna fórmula tipu "regla de 3" o alguna cosa semblant per saber una aproximació de l'alçada?
gràcies! :)
Sara Bujalance

Hola gemmetabuniqueta! Em sap greu però no hi ha cap fórmula per poder averiguar quina alçada faràs exactament, els metges poden fer aproximacions en funció dels antecedents genètics, progressió del creixement... però són només aproximacions, es poden equivocar fàcilment. Encara hauràs d'esperar un temps fins acabar de crèixer per saber exactament l'alçada que faràs. De totes maneres, si els teus pares són tots dos alts, el més probable és que tu també ho siguis, però només podem parlar d'això, de probabilitat, fins que no hagis crescut del tot no ho podrem saber. Per créixer correctament el millor que pots fer és menjar de tot, de forma equilibrada, i fer esport. Fent això no t'has d'amoinar per res. I recorda que fins els 17-18 anys aproximadament no acabem de créixer, així que si encara no has fet els 18, encara estàs creixent. Un petó molt gran!!