Dubtes?
Hola! Amb el meu novio, sempre ho hem fet amb proteccio, alguna vegada sense, però anavem amb molt de compte. Jo tinc la regla molt irregular ja des de sempre, no sé mai ben bé quan vindrà, però aquest mes estic una mica preocupada, perquè tinc molt flux, els ovaris una mica inflats i s faig molt exercici em marego, que tot aixo em passa abans de la regla. Però no em be, podria estar embarassada? i en cas de que fos afirmatiu, puc abortar a Catalunya sense el permís dels meus pares? tinc 16 anys. Gràcies:)
Elena Crespi

Hola clau98,
doncs primer de tot, gràcies per la confiança.
Tingues en compte una cosa: sempre que hi hagi contacte del penis amb la vagina heu de tenir un preservatiu posat. NO s'hi val anar amb molt de compte perquè el líquid preseminal no té aquesta cura i pot fer que hi hagi un embaràs no desitjat.
Ara et diria que no pateixis, espera a que et vingui la regla, tu mateixa dius que ets molt imrregular. I quan et vingui tingueu en compte que mai heu de tenir tocament ni intent de penetració (encara que no hi hagi ejaculació) sense preservatiu.
Si mai et trobessis en la situació que dius, embarassada sense desitjar-ho, hauries d'anar a la tarda jove del centre d'atenció primària del teu poble i allà t'assessorarien.
Amb 16 anys no et poden obligar a dir´-ho als pares però jo no et recomano que passis aquest tràngul (Si mai t'hi trobessis) sense el seu recolzament.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.iesp.cat