AJUDA! SÓC LESBIANA?
Hola!!
Gràcies per ajudar-me :)
Fa uns mesos que sento coses per la meva millor amiga, estic molt confusa. Si veig un model del Hollister(Tothom diu que estan bons) no sento res, en canvi si veig una noia molt guapa o que està bona si que sento algo. I sentimentalment sento com ''papallones'' quan la veig, o veig a una noia que m'agrada. Vol dir que sóc lesbiana? Si ho sóc, quin és el millor moment per sortir de l'armari? Quan tingui novia o sapiga segur que sóc lesbiana?
Moltes gràcies!!
IESP

Hola Sandra!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, que una noia sigui lesbiana significa que s'ENAMORA de les noies. Amb el temps, estaràs més segura de qui t'agrada i de qui ets, ja que quan un és adolescent pot ser difícil saber-ho al 100%.
Una de les dificultats que es troben les persones homosexuals és aquest procés de "sortir de l'armari", on sembla que s'ha de donar explicacions a tothom del què/qui t'agrada. Pensa que una persona heterosexual no ha de passar per això, de manera que no es capfica en pensaments com "Seré hetero? seré hetero?"
Si vius la teva sexualitat i els teus sentiments com TU VOLS, no caldrà que surtis de cap armari, perquè la gent ja et coneixerà tal i com ets. :) A més, sempre és millor parlar dels propis sentiments amb la gent propera i de confiança (independentment de ser homosexual o heterosexual!)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat